top of page

את נורמלית! להיות עצמאית ולהרגיש טוב עם עצמך

עודכן: 20 ביולי 2023

להיות אישה זה שונה מלהיות גבר.

העולם הכלכלי שכולנו חלק ממנו נבנה ברובו על ידי גברים. וזה מבלבל.

כי זה אומר שהמון דברים שאנחנו רוצות או נוטות לעשות - שונים מהנורמה. ואז יכולים לעלות קולות של ספק ואשמה.

אם שיווק ומכירות אמורים להיעשות בדרך מסוימת ואני לא עומדת בה - אני לא בסדר.

אם אני לא מצליחה להתמיד כמו שאומרים שצריך - אני לא בסדר.

אם אני בוחרת לבלות הרבה עם הילדים שלי למרות המשימות שהצבתי לעצמי - אני לא בסדר.

אני חושבת שלכל אחת מאיתנו יש את הדברים שקשורים בניהול העסק שגורמים לה להרגיש אשמה. אולי אצלך זה שנ"צ, למישהי אחרת אין עדיין אתר, מישהי אחרת לא מספיק מסודרת בהצעות המחיר שלה ועוד ועוד.


ואולי באמת יש היבטים בניהול העסק שלנו שכדאי לנו לשפר כדי להצליח יותר וגם פשוט כדי שיהיה לנו יותר נעים.


אבל,

אולי, אולי,

אנחנו ממש בסדר בדיוק כמו שאנחנו.

אני רוצה לשתף בכמה היבטים של ניהול עסק ששמתי לב שמאפיינים הרבה עסקים של נשים, אם את קוראת ומזהה את עצמך אז דעי לך שאת ממש נורמלית. ואם אצלך זה אחרת - גם אז, את ממש בסדר.


1. מחזוריות

נשים מטבען הן לא לינאריות. חוץ מהמחזור החודשי יש לנו אירועי חיים נוספים שמשפיעים על המחזוריות שלנו.

נשים שהן אמהות חוות מחזוריות מסוימת סביב ההיריון - לידה - אמהות.

עונות השנה משפיעות עלינו ועל המוטיבציה שלנו, אולי שמת לב למשל שבחורף את יותר נוטה להתכנס ובקיץ יותר רוצה במה? אולי אצלך זה אחרת?

מצבי הרוח שלנו משתנים ומושפעים גם מהעולם הפנימי וגם מהעולם החיצוני שלנו. זה טבעי.


2. רגש

ההיבטי הרגשי בעסקים של נשים בא לידי ביטוי בכל מיני דרכים. לא מעט נשים מספרות על קבלת החלטות "מהבטן", הן מצליחות לאפשר לעצמן לבחור מתוך הקשבה פנימה וחיבור לתגובה הרגשית ולתחושה הגופנית שעולה בהן.

אצל חלקנו ההתמודדויות בעסק מייצגות מאוד את ההתמודדויות הרגשיות שלנו, לקוחות מסוימות לוחצות על כפתורים, הבירוקרטיה מלחיצה אותנו או שאנחנו מתקשות לתפקד בזמנים של קושי משפחתי.

הכל טבעי.


3. תמונת עולם הוליסטית, או במינוח אחר - חשיבה רחבה

השיח בשנים האחרונות על משמעות מייצג חלק מהתפיסה הזו שאומרת שצריך להיות קשר וחיבור בין המטרה הגדולה שאנחנו שותפות להגשמה שלה, לבין העשייה היומיומית שלנו. כך למשל הרבה מאוד נשים בוחרות עיסוק שמקדם טוב בעולם (לתפיסתן) ולא מסתפקות במימוש היכולות שלהן.

דוגמאו נוספת היא שלהרבה נשים חשובה הדרך לא פחות מהתוצאה. למשל איך נראה היום-יום שלנו ולא רק מה השגנו, מה מצב מערכות היחסים שלנו עם סביבת העבודה ולא רק השלמת המשימה ועוד.


4. ריבוי

עסקים של נשים בעלות חזון מתאפיינים לא פעם בריבוי שירותים ומוצרים. אני לא בטוחה מה הסיבה לזה אבל אני יכולה לשער שחלק מהעניין הוא שאנחנו מייחסות חשיבות גדולה יותר לחזון מאשר לדרך להשגתו. שזה אומר שאנחנו מתנסות בדרכים שונות לקידום המטרות, ותוך כדי לומדות מה מלהיב אותנו ואת קהל היעד שלנו - ושם מתמקמות, עד שההתלהבות דועכת ואז אנחנו מחפשות דרכים נוספות.


5. למידה מתמדת

כמעט כל אישה שישבתי איתה בשנים האחרונות מספרת על עוד ועוד הכשרות ולימודים שהיא לקחה בהם חלק, ועדיין לוקחת. זה ממש מעניין בעיני. זה קשור כנראה גם לדרישה למצוינות ולחוסר בטחון, אבל גם להבנה שלמידה מתמדת היא דרך חיים. היא מכניסה עניין, היא משפרת אותנו ומאפשרת לנו להגשים את מה שחשוב לנו בצורה טובה יותר, היא מונעת שחיקה ובטוח יש עוד יתרונות שפספסתי.


הכותרת כאן היא מטעה, כי מה שאני באמת רוצה להגיד זה לא שאת נורמלית אלא שאת נהדרת.

נשמע לך הזוי שאני כותבת את זה למרות שאנחנו לא בהכרח מכירות? אני מבינה. אז קודם כל מוזמנת לתאם לנו שיחה ונכיר, ואז אוכל לדעת בודאות. אבל בעיקר, הייתי רוצה שיותר נשים יגידו לעצמן שהן נהדרות, כי אנחנו באמת נהדרות. כולנו מעצם היותינו בני אדם.


35 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

צעד שני בדרך לשיווק יעיל - השפה שלך

שיווק יעיל הוא כזה שבו את מקדישה את הזמן שאת רוצה לקידום העסק, לא עסוקה בלהתלבט כל הזמן. לא שואלת את עצמך מדי יום איך לגייס מוטיבציה, איפה לפרסם וכמה. הוא מאפשר לך להיות ממוקדת, יעילה ומרוצה מעצמך. הש

גוף ונפש בעסקים בחיים, להקשיב לשיעור

את הספר "גופה של אישה - תבונתה של אישה" קראתי בהתרגשות גדולה מאוד. הוא נתן לי רעיונות חדשים ותפיסת עולם מרתקת על בריאות, על היחס הלא מוצלח אליה בחברה שלנו, ועל מה אפשר לעשות טוב יותר עבור עצמנו. בהקשר

bottom of page