top of page

בוחרות שם לעסק

עודכן: 20 ביולי 2023

אחת הדילמות העומדות בפני נשים עצמאיות היא שם המותג איתו ילכו.

האם לקרוא למותג שלהן על שמן או לתת לו שם, כמו חברה.

וזו דילמה מעולה, אפשר לראות גם בה חידה שקשורה לאופן שבו אנחנו רוצות שהעסק שלנו יתנהל, עכשיו ואולי גם בעתיד. לא ידוע לי אם יש סטטיסטיקה של הצלחה של עסקים לפי שם העסק, אז אני אניח שההחלטה צריכה להיות פנימית בלבד.


הנה כמה נקודות לשקול כשאתן בפתח ההחלטה:

לתת לחברה את השם שלנו

  1. תקרת גדילה. יכול להיות שבשלב כלשהו נרצה לפרוץ את המחסום של זמן=כסף ואז זה עשוי להיות מאתגר כי אנשים יצפו לקבל אותנו. אם אנחנו שם המותג אז הלקוחות שלנו מצפים לראות אותנו - כמטפלות, מדריכות, יועצות או כל דבר אחר. כן נוכל לעשות אאוטסורסינג או להעסיק צוות אך מול הלקוחות ניאלץ אנחנו להיות הפנים ברוב המקרים.

  2. קושי במתן קרדיט. כשהחברה נקראת על שמנו אנחנו הרבה פעמים לבד - לטוב ולרע. אך לא סביר שבאמת הצלחנו לבד, יש לנו מערכת תומכת וכשאנחנו מקבלות על שמנו את הקרדיט, מי שעזרו עלולים להרגיש שלא נכללו בתוכו. מה שעשוי בהמשך גם להביא אותם לרצות לפרוס כנפיים עצמאיות, ובוודאי בעולם שמעריך כל כך מיתוג אישי.

  3. מה העסק עושה. כשיש שם לעסק אז הרבה פעמים, לא תמיד, הוא קשור לתוכן העשייה ואז לפעמים קל יותר להגיע אליו ולהסביר. למשל במנועי חיפוש שונים כמו גוגל ופייסבוק או בחומרים פרסומיים.

לתת לחברה שם אחר

  1. מי בצוות? אחת הבעיות שאני מזהה עם נשים שקוראות למותג שלהן בשם שאינו שלהן הוא שעלולה להיווצר חוויה של חוסר אותנטיות. במיוחד אם בוחרות לדבר בלשון רבים כאשר למעשה אנחנו עדיין לבד בעסק.

  2. עבודת שיווק כפולה. כאשר אנחנו בשלבים של בניית המוניטין שלנו אנחנו יכולות להיות פעילות בעולם האמיתי ובדיגיטל, להשאיר חותם ושיזכרו את שמנו, ואז אנחנו צריכות להוסיף ולוודא שגם שם המותג שאנחנו הולכות איתו מקבל נוכחות ומקושר איתנו. לא תמיד קל לעשות את זה.

  3. מערכות יחסים. יש מחקרים שמצביעים על סנטימנט רגשי של אנשים לחברות, ובכל זאת בעסקים קטנים מערכות היחסים הן של אנשים עם אנשים. אם העסק לא קרוי בשם של בעלת העסק עשוי להיווצר ריחוק ואולי גם קושי לבנות מערכת יחסים אישית ואותנטית עם הלקוחות.

כל האתגרים שהעליתי פה הם לא חד משמעיים ויכולים להיפתר בין אם בוחרות כך או כך, אבל הם כאן כאלו ששווה לדעתי להקדיש להם מחשבה.


אם יש לכן שיקולים נוספים לכאן או לכאן אשמח מאוד לשמוע ואם יתאים לכן - אז גם להוסיף כאן.

וכמובן שאשמח גם לשמוע מה החלטתן ולמה.

34 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

32 רעיונות לשיווק (חוץ מפוסטים בפייסבוק)

בשיווק נהוג לחלק ל- OUT-BOUND שהוא פנייה יזומה ללקוחות, ו-IN-BOUND שמניע לקוחות לפנות אלינו. ברשימה המצורפת יש רעיונות שמחברים בין הסוגים השונים, חלקם נכסים דיגיטליים, חלקם ערוצי הפצה וחלקם רעיונות לת

צעד שלישי וכמעט אחרון לשיווק אפקטיבי - תנאים

אחרי שביררת עם עצמך מה הדרך או השפה שבה הכי נוח וקל לך לבטא את עצמך (ואם עוד לא עשית את זה מוזמנת לכאן), הגיע הזמן להבין אותה באופן מדויק יותר. או במילים אחרות, אחרי שבחרת שפה (או גג שתיים), את יכולה

Comments


bottom of page