top of page

עסק מצליח שגורם לנו שמחה ומונע שחיקה

עודכן: 20 ביולי 2023

בתור בעלות עסקים קטנים כמעט תמיד יש זהות גבוהה מאוד בין הזהות שלנו באופן אישי לזהות של העסק.

העסק שלנו מעוצב בדמותנו - מה שחשוב לנו הוא מה שנקדם באמצעות העסק וכל ההתנהלות שלנו תהיה כנראה זהה לאיך שאנחנו מתנהלות בחיים.

ככל שהעסק יתאים לנו באופן אישי כך נהיה שמחות יותר ושחוקות פחות.

היום בבלוג אני מציעה שיטה לעבוד דרכה, שהיא גם דרך חשיבה. פשוטה להבנה ומרתקת ליישום. מטרת יישום השיטה היא לקיים את העסק באופן שמפחית שחיקה ומאפשר ביטוי ליצירתיות ולשמחה שלנו.

ככל שנמצא את הדרך האותנטית שלנו לקיום העסק, כך נהיה יותר שבעות רצון

ותוצר הלוואי הנפלא הוא שיגיעו אלינו הלקוחות שהכי מתאימות (ומתאימים) לנו, והם גם יהיו יותר מרוצים וימליצו עלינו יותר.


מתחת לסרטון הסבר כתוב, אני ממליצה בחום לשלב, לצפות ואז לקרוא.





השלבים בקצרה:

  1. הערכים (האישיים מאוד) שלי חשבי מהם הערכים שחשוב לך לקדם (3\4 ולא יותר). הדרך הטובה ביותר לעשות את זה היא להסתכל אחורה על הדברים שמקוממים אותך, שגורמים לך לפעול, שיש לך חזון לגבי איך הם צריכים להיראות. כדי שזה באמת יעבוד אל תסתפקי במילה מוכרת כערך, חשבי מה עומד מתחת לערך הזה, מהו בשבילך.

  2. כל מרכיבי העסק שלי (או: כל נקודות הממשק שלי עם העולם) ערכי רשימה של כל המרכיבים בעסק שלך שכוללים אינטראקציה עם אנשים אחרים (לקוחות/ספקים) - סדנה, מוצר פיזי, אתר, חוזה התקשרות, פלייר, פגישה אישית, אופן תשלום ועוד.

  3. מימוש הערכים בכל חלקי העסק יצרי טבלה (כתובה או בראש) וצאי לדרך עם החידה המרתקת: איך כל אחד מהערכים "נראה" בכל אחד מהמרכיבים. השאלה היא: איך המרכיב הזה של העסק מייצג את הערך הזה מהצד שלי ומקדם את הערך הזה אצל הצד השני?

הטבלה תיראה כך בערך (שימי לב לרעיונות):


חמלה (לתפיסתי = חוסר שיפוטיות כלפי האנושיות של כולנו על מגרעותיה)

לקיחת אחריות

רעיון: ליצור פינה של הפניות לתכנים טובים אחרים.

האתר של צאנה


רעיון: לא לעשות חלק של אותיות קטנות.

לכתוב בגדול בראש החוזה משפט שמעודד לקרוא אותו לפני החתימה.

חוזה התקשרות

רעיון: להתנות את התשלום בעמידה בהתחייבויות של שני הצדדים.

אופן תשלום

רעיון: לעשות סבב בו כל אחת, כולל המנחה, משתפת בקושי של במכירה.

סדנת מכירות

חוברת עבודה לסדנא

רעיון: לשתף במגוון החוויות ולא רק ברגעים הזוהרים.

פוסטים בפייסבוק


הפעם הבלוג הוא סרטון, הוא לא מאוד קצר ביחס למה שמומלץ, אבל הוא כן מאוד קצר ביחס לשיחה איתי שבה הייתי אומרת את הדברים האלו. ועדיין - אם תרצי לשאול אותי שאלות לגבי הרעיון או לשמוע ממני הסבר באופן אישי - בשמחה. קבעי לנו שיחה בקישור הזה.

מצפה לשמוע איפה הרעיונות שהבאתי בסרטון פוגשים אתכן.


מחכה לשמוע ממך❤ ירדן



61 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

צעד שלישי וכמעט אחרון לשיווק אפקטיבי - תנאים

אחרי שביררת עם עצמך מה הדרך או השפה שבה הכי נוח וקל לך לבטא את עצמך (ואם עוד לא עשית את זה מוזמנת לכאן), הגיע הזמן להבין אותה באופן מדויק יותר. או במילים אחרות, אחרי שבחרת שפה (או גג שתיים), את יכולה

צעד שני בדרך לשיווק יעיל - השפה שלך

שיווק יעיל הוא כזה שבו את מקדישה את הזמן שאת רוצה לקידום העסק, לא עסוקה בלהתלבט כל הזמן. לא שואלת את עצמך מדי יום איך לגייס מוטיבציה, איפה לפרסם וכמה. הוא מאפשר לך להיות ממוקדת, יעילה ומרוצה מעצמך. הש

bottom of page