מכירות הן הזדמנות לצמיחה הן אינטראקציה הדדית שבה יש ניסיון לזהות בעיה או צורך של הקונה ולראות האם הפתרון שיש למוכר/ת מתאים ואז לסכם את תנאי הקנייה. יש פה הזדמנות ממש מעניינת לעזור לקונה ללמוד על עצמה/ו ולאפשר בחירה חכמה ומודעת, וכמובן להגדיל את הסיכויים לשביעות רצון והצלחה בכך שהמוצר או השירות שנמכרים יגיעו למי שבאמת יוכלו ליהנות מהם.
למשל בתוכנית המנטוריות הבנו שההשתתפות בתוכנית מתאימה רק לנשים פרו אקטיביות. כדי לוודא את זה הוספנו בשאלון הגשת המועמדות שאלה חכמה שסייעה לנו להכיר את המועמדות יותר טוב בדיוק בנקודה הזו. השאלה הייתה: ספרי על פעם בה לקחת אחריות על משהו שלא היה באחריותך והייתה גם שאלה נוספת שהיא בקשה שתספר על משהו שהיא עשתה וגאה בו.
שתי השאלות יחד גם אפשרו למועמדת להתחבר לחלקים הגבוהים והטובים שלה וגם לנו ללמוד (במידה מספקת) על רמת הפרו-אקטיביות שלה.
לתוכנית נרשמו 20 נשים, מהן כ-15 נמצאו מתאימות, אבל פתחנו רק 9 מקומות. כמעט כל מי שנמצאה מתאימה נרשמה (רק 3 בחרו בסוף שלא) ולמי שאיחרה להירשם נותר לנו לומר שכבר אין מקום. מזה אני לומדת שני דברים: א. עצם השאלון אפשר לנשים ללמוד הרבה על התוכנית ולבדוק בעצמן האם הן מתאימות וכך הגיעו אלינו רק פניות מאוד מדויקות. מצרפת קישור לשאלון. ב. כמעט כל מי שכבר טרחה ומילאה את השאלון כבר כמעט החליטה שהיא רוצה להצטרף ולכן מרגע שהתקבלה, בחרה להירשם.
אחרי שבניתי בשנים האחרונות כמה תהליכי מיון ומכירה (שהם שני דברים לא מאוד שונים בעיני) הגעתי לכמה מסקנות: 1. זה מאתגר להבין טוב מאוד מה אני מציעה ומה אני דורשת, והיכולת הזו היא תרגול מעולה לחיים. 2. ריאיונות הן דרך מדהימה לשיפור מיומנויות הקשבה. 3. כל תהליך כזה הוא הדדי ומעצם כך יכול להיות מצמיח לשני הצדדים. 4. רצוי מאוד להצליח להביא אלינו א/נשים שיהנו ממה שיש לנו להציע, ושאנחנו נהנה ממה שיש להם להציע. 5. ועם זאת, לא הכל אני יכולה לדעת מראש. זו תזכורת מעולה לענווה.
בתמונה - הנבחרות עם המנטוריות המופלאות!
Comments