top of page

למה ואיך למיין לקוחות?

עודכן: 12 ביולי 2022

אנחנו רגילות לחשוב על מיון ומכירה כשני דברים שונים מאוד.

אבל אולי הם לא. אפשר לחשוב על שניהם כעל תיאום ציפיות. כל צד בוחן מה יוכל לתת ומה ירצה לקבל בתמורה. אומנם המשאבים שכל צד מציע יכולים להיות שונים אבל האמת שזו החלפת משאבים שהמטרה שלי היא ששני הצדדים יצאו ממנה מורווחים ושמחים.

ולכן, נוכל לחשוב על תהליך המכירה כעל תהליך בו אנו מציעות את מה שאנחנו נותנות (המוצר), מציגות מה נרצה בתמורה, ונותנות את כל המידע שיש לנו כדי לעזור לצד השני לוודא שזו עסקה שאכן מתאימה לו.

לפעמים התמורה הכלכלית היא לא כל מה שהלקוחה צריכה להציע. למעשה בכל מוצר שהוא תהליכי ואישי כמו סדנא/תוכנית/קורס וכו', הלקוחה צריכה להשקיע עוד משאבים - פניות (תשומת לב), מחויבות, זמן (לפעמים גם מחוץ למפגשים), פתיחות ועוד.

אנחנו רוצות לקוחות מרוצות וכדי שהן יהיו מרוצות נהיה צריכות, בין השאר, לבחור אותן טוב (עוד על איך לקבל משוב מעולה מלקוחות)

לשם כך נבנה שאלון מיון לקוחות, הנה 3 דברים שכדאי מאוד שתעשי כשאת בונה אותו.


1. חשבי טוב על 2-3 תכונות מחייבות של הלקוחות שלך, והכיני שאלות פתוחות כדי לגלות שהן אכן כאלה.

אחד הדברים הכי חשובים במכירות הוא להכיר את המוצר שלנו.

כדי להכיר אותו נהיה צריכות שוב ושוב להקשיב ללקוחות שלנו, לשים לב לפרטים, ללמוד מה עובד ומה לא.

אם למשל המוצר שלך הוא מאוד יוצא דופן בשוק והלקוחות שלך חייבות להיות בעלות ראש פתוח תוכלי לשאול: ספרי על פעם בה שינית את דעתך.

או אולי גילית שהן צריכות לדעת לעבוד בקבוצה ואז שאלה טובה תהיה: ספרי על פעם בה היית חלק מקבוצה, איזה תפקיד לקחת/מה הרווחת מהחברות בה/מה זכור לך במיוחד מהחוויה בזו.


2. כתבי את כל סעיפי ה"אותיות הקטנות", כך שהן יהיו צריכות לאשר כל סעיף.

כך תרוויחי גם שקיפות, גם תמנעי בזבוז זמן כי היא כבר תדע את הפרטים וגם תפגיני מקצועיות ורצינות.

בחלק הזה אפשר להכניס סעיפי תשלום, ימים ושעות, התחייבות שלה כמו חובת נוכחות או השתתפות פעילה במפגשים, מיקום המפגשים, התוצר איתו תצא או כל פרט נוסף שמנסיונך עשוי אחר כך להביא לאי הבנה או לגרום לה שלא לרצות את המוצר.


3. השאירי שאלה פתוחה בסוף - לשאלות נוספות והערות.

כך תוכלי לאפשר לה לשאול שאלות נוספות שהיא רוצה עליהן תשובה על מנת להחליט אם לקנות את המוצר,

או שתגלי עליה דברים נוספים שחשוב לה שתדעי ולא שאלת בשאלון.

את השאלות שיעלו בסעיף הזה תוכלי להוסיף לדף השאלות והתשובות ובכך למנוע חזרה שלהן.

24 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

צעד שלישי וכמעט אחרון לשיווק אפקטיבי - תנאים

אחרי שביררת עם עצמך מה הדרך או השפה שבה הכי נוח וקל לך לבטא את עצמך (ואם עוד לא עשית את זה מוזמנת לכאן), הגיע הזמן להבין אותה באופן מדויק יותר. או במילים אחרות, אחרי שבחרת שפה (או גג שתיים), את יכולה

הצעד הראשון בדרך לשיווק יעיל

יכול להיות שאת אוהבת שיווק והוא בא לך טבעי. ויכול להיות שהוא מעיק עליך ורק היית רוצה שמישהו ייקח ממך. בכל מקרה, יהיה לך נעים וקל יותר אם תמצאי את הדרך שלך לשווק שהיא אותנטית לך. שיווק מתאים לסולם הערכ

זה בסדר גם לעבוד בלי תשלום

בשנים האחרונות דיברתי עם עשרות או מאות נשים עצמאיות, אחד הדברים המשותפים כמעט לכולן היה שהן מתנדבות. ליתר דיוק, חלק מהשבוע הן עוסקות במקצוע שלהן - בלי לקבל תשלום. אני שומעת סביבי קולות שקוראים להעצים

Comments


bottom of page